Dijabetes

Dijabetes i post

celer supa

Post pročišćava i dušu i telo

U vreme posta i naša ishrana je drugačija. Posebnu pažnju na ishranu treba da obrate oboleli od dijabetesa. Pošto cilj posta nije iznurivanje i nanošenje štete organizmu, već sklad u primeni posta sa zdravstvenim stanjem i duhovno uzdizanje koje mnogi prenebregavaju za vreme posta.

Savetuje: dr Vlade Veličković, Savetovalište za dijabet, Dom zdravlja Čačak

Osobe obolele od šećerne bolesti mogu i treba da poste, jer šećerna bolest nije prepreka za post, pogotovo ako ispoštujemo opšta pravila o ishrani i šećernoj bolesti. Osobe obolele od šećerne bolesti moraju da paze na količinu hrane, raspored obroka, broj obroka, i na uzimanje hrane koja sadrži više šećera. Ako se tu napravi sklad, onda post može da bude izuzetano blagotvoran i da pomogne u regulaciji šećerne bolesti, povišenog pritiska, regulisanju povišenog nivoa masnoća u krvi. 

SADRŽAJ BELANČEVINA U 100G HRANE ŽIVOTINJSKOG POREKLA

Holandski kačkavalj 39g
Parmezan 27g
Kamamber 45%m.m 25g
Meso 16 do 21g
Mlađi kravlji sir 16g
Jaja 13g
Bivolje mleko 5,9g
Ovčije mleko 5,8g
Kozje mleko 3,8g
Kobilje mleko 4,0g
Kravlje mleko 3,3g
Jogurt i kiselo mleko 3,3g
Surutka 6,0g

 

SADRŽAJ BELANČEVINA U 100G HRANE BILJNOG POREKLA

Sojino brašno, punomasno 37g
Kokos, svež 36g
Sojini odresci 30g
Semenke bundeve 29g
Suvi grašak, bob, sočivo, pasulj 22 do 25g
Kikiriki 23g
Badem, leblebije 20g
Orah, lešnik 18g
Heljda 15g
Žitrarice i hleb 8 do 10g
Beli luk-mladi 7,9g
Pirinač 7g
Grašak mladi 5,8g
Kelj, ren, špargla 4g
Pečurke 2 do 4g
Voće 1g
Ribe 16 do 21g
Lignje 18g
Rakovi 17g
Školjke 6g

 

Pravilnom kombinacijom namirnica biljnog porekla i ribe ostvarićete potpun unos belančevina i dobar odnos aminokiselina.

Nemerljive vrednosti biljne hrane su i u velikom sadržaju rastvorljviih i nerastvorljivih dijetnih vlakana koja utiču na dobru probavu i dobru glikoregulaciju i pražnjenje creva.

Recepti za post na vodi i post na ulju

POSNI ĐUVEČ NA VODI  (za 4 osobe)  

Potrebno je: 400g krompira, 200g šargarepe, 400g praziluka (luka), 2 šoljice (100g) pirinča, 400g šampinjona, 200g soka od paradajza, 2 kašike začina od suvog povrća, 200g celera.

Priprema: krompir i celer očistite pa iseckajte na kocke, a šargarepu na kolutove. Praziluk očistite, pa isecite na komade dužine 2cm i uzdužno ga rasecite na četvrt. Šampinjone operite, pa veće komade presecite na četvrt, a manje na pola. U odgovarajuću posudu sipajte povrće, dodajte začin, sok od paradajza i pirinač i izmešajte, nalijte vodom i kuvajte. Kada povrće omekša, možete ga staviti u rernu i zapeći na 200 stepeni.

1 porcija = 258kcal


SATARAŠ SA ŠAMPINJONIMA (za 4 osobe) 

Potrebno je: 500g šampinjona, 200g praziluka, 200g paprike, 200g soka od paradajza, 3-4 čena belog luka, po ukusu začin od suvog povrća.

Priprema: prodinstajte krupno seckani praziluk (crni luk) na malo vode, pa dodajte šampinjone sečene na pola, papriku seckanu na rezance (može iz zamrzivača, ako nema sveže) i svemu dodajte šolju soka od paradajza. Dodajte začin po ukusu i prodinstajte još dvadesetak minuta.

1porcija=65 kcal


KUVANA PŠENICA SA SUVIM VOĆEM  (za 4 osobe)

Potrebno je: 1 šolja pšenice, 400g jabuka, 8 suvih šljiva, 2 kašike badema, 2 kašičice fruktoze.

Priprema: pšenicu očistite, proparite, pa stavite da se kuva u pola litre vode. Možete u toku kuvanja dodati vode ako uvri mnogo. Pšenica je kuvana kada zrna počnu da pucaju. Bademe poparite u vrućoj vodi, oljuštite i sitno iseckajte, pa dodajte u pšenicu. Iz šljiva odstranite koštice pa sa rendanim jabukama dodajte takođe u pšenicu. Možete, a i ne morate, da sve zasladite fruktozom. Ovo je izvanredno, osvežavajuće i uksno jelo bogato vitaminima, mineralima i proteinima. 

1 porcija=343 kcal


SUPA OD CELERA (za 4 osobe)

Potrebno je: 200g korena celera, 200g krompira, 1 srednja glavica crnog luka, 1 kašika maslinovog ulja, 1 kašika brašna, mlevena crvena paprika, so, 1,5 l vode.

Priprema: celer, krompir i luk sitno iseckajte i kuvajte dok ne omekšaju. Na ulju propržite brašno, pazeći da se ne preprži, dodajte mlevenu crvenu papriku, pa sipajte u kipuću  supu. Kuvajte još desetak minuta. Na kraju kuvanja dodajte sitno iseckan list celera. Supu možete zakiseliti sa malo limunovog soka ili jabukovim sirćetom.

1 porcija=105 kcal


PODVARAK SA OSLIĆEM ( za 4 osobe)

Potrebno je: 1,2kg kupusa ribanca, 3 kašike ulja, 2 glavice crnog luka, biber, lorber, 500g fileta od oslića.

Priprema: izaberite srednju glavicu kiselog kupusa, sitno je iseckajte, properite u hladnoj vodi i dobro ocedite. Iseckajte crni luk na kolutiće, pomešajte sa kupusom, sipajte u šerpu, nalijte sa malo vode i dinstajte. Kada se kupus prodinsta (oko 45min), prespite ga u đuvečaru u koju ste prethodno sipali ulje, dodajte nekoliko listova lorbera, nekoliko zrna bibera, promešajte i zapecite u rerni na 180 stepeni, 30-40 minuta. Filete oslića uvaljajte u brašno i propržite na vrelom ulju.

1 porcija = 276 kcal

Dodaj komentar


Sigurnosni kod
Osveži